Beauty | Clinique Pore Refining Solutions Correcting Serum

vrijdag 29 augustus 2014


Poriën. Niet mijn beste vrienden, ik vind ze veel te groot, je ziet ze en ik krijg ze niet weg.
Als je ook "gezegend" bent met grote poriën heb je vast wel eens gehoord van producten die je poriën laten verdwijnen, optisch dan.
Ik testte dit serum van Clinique die belooft in 2 weken je poriën tot 58% minder groot te maken en direct minder zichtbaar.

Poriën
Ik gok dat niemand dol is op poriën. Ze verstoppen met puistjes als gevolg, zijn soms erg zichtbaar en verpesten je verder egale huidje.
Er staat mij nog wat te wachten want ik ontdekte dat tussen je 25e en 50e je poriën wel 2 keer zo groot kunnen worden. Ieeeeeh!


Gebruik
Een serum is een doorgaans zacht, dun product met extra verzorgende eigenschappen. Je gebruikt het als eerste na het reinigen van je gezicht, nog voor je moisturizer en dagcreme.
Er is bij dit serum een bijpassende dagcreme, deze twee zouden elkaars effect versterken.
Je kunt het serum 's ochtends en 's avonds gebruiken (niet rond je ogen). Ik gebruikte het serum alleen in de avond en smeerde mijn hele gezicht er mee in, je kunt er ook voor kiezen een deel van je gezicht in te smeren, daar waar je poriën het meest zichtbaar zijn uiteraard.

Ingrediënten
Clinique komt weer met een hele berg aan ingrediënten, de één nog veelbelovender dan de ander. Ik ga jullie niet lastig vallen met scheikundige termen maar zal de belangrijkste benoemen.
Extract uit zee-alg: optimaliseert de ontwikkeling van cellen voor ze bij het huidoppervlak zijn, zo worden grote poriën voorkomen.
Suikerwier: reduceert de talgproductie
Salicylzuur: verwijderd dode huidcellen
Anti-oxidanten: deze beschermen je huid tegen slechte invloeden van buiten af.
Verder nog een hele berg ingrediënten die er bij elkaar voor zorgen dat je huid sterker word en je poriën niet te groot worden én minder zichtbaar zijn.


Mijn ervaring
De serum zit in een klein flesje met een handig pompje. Ik vind €48 wel duur voor 30 ml maar serums zijn helaas duur.
Je huid voelt bij het insmeren direct extreem zacht aan en het serum trekt snel in waarna een heerlijk verzorgd gevoel achter blijft. Ook zie je direct dat je poriën al wat lichter van kleur lijken en dus minder zichtbaar.
Na een week zijn mijn poriën inderdaad minder te zien, kleiner én lichter. Na twee weken zie ik geen extra verschil. Of die 58% klopt durf ik niet te zeggen, je ziet wel duidelijk verschil.
De bijpassende dagcreme staat nog op de wishlist, ben zeer benieuwd wat die 2 samen gaan doen.

In het kort
Clinique maakt wederom haar beloftes waar, super serum! Aan de prijzige kant maar omdat je er zo ontzettend lang mee doet het geld waard en voor herhaling vatbaar.

Gebruiken jullie een serum? Zo ja, welke?

4 opmerkingen:

  1. Klinkt als een fijn serum. De prijs van de producten van Clinique houden me altijd wel tegen, helaas. Wel goed dat je een degelijk verschil ziet. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begrijpelijk het is altijd een flinke uitgave. Ik gebruik nu al een paar jaar een aantal producten je doet er wel mega lang mee. Op de aanbiedingen letten:)

      Verwijderen
  2. Fijn dat hij zo goed werkt! Ik gebruik ook af en toe een serum, maar niet speciaal voor mijn poriën ofzo

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!