Beauty | Catrice Metallure Swatches

zaterdag 16 augustus 2014


Metallure; hedendaags, niet futuristisch, chic, metallic en luxe.
Al vanaf het eerste persbericht keek ik uit naar deze collectie, alles zag er zo luxe en mooi uit.
Ik was dan ook erg blij toen ik 's ochtends bij Kruidvat een onaangetast schap vond. De testers zaten zelfs nog dicht, alles was er nog en ik kon rustig kiezen.
Het liefst had ik alles meegenomen maar ik ging heel bescheiden met 3 items naar huis;
- Lip Colour in Metalight
-Metallic Marbled Eye Shadow in Metallicious
- Mascara Topper & Liner in Dazzling Dark

Ik heb gekozen voor vooral foto's en swatches en niet echt een review. Catrice verrast mij eigenlijk niet meer in de kwaliteit. Het is over het algemeen prima maar niet geweldig.

Lip Colour
Een langhoudende, goed gepigmenteerde en romige lipstick in een rosé gouden huls.
Deze lipstick was één van de redenen waarom ik zo uitkeek naar deze collectie, wat een prachtige verpakking!

De verpakking is naar mijn mening meer koperkleurig maar oogt zo luxe!
Ik ging voor de kleur Metalight; een metallic, bruinige nude kleur.
Mijn lippen zijn echt heel donker van nature, bij lichte lippen zal deze kleur meer bruin uitvallen.
De andere kleuren uit de collectie waren ook prachtig alleen die tinten heb ik al zo veel!



Hier de swatch op mij arm. Zoals je ziet een bruinige kleur, mijn lippen zijn nog een stukje paarser dan dit.

 Ik vind het nog steeds vreselijk om foto's van mijzelf te maken. Het enige wat ik zie zijn dingen die niet goed zijn! Maar waar het om gaat; je ziet dat de kleur een lichte metallic glans geeft, eigenlijk perfect voor mijn kleur lippen als ik een dagje wat neutraals wil.
Het nadeel van lippenstiften swatchen vind ik dat de kleur zo kan verschillen per persoon, ik las bij een andere blogger bijvoorbeeld dat deze kleur absoluut niet beviel.

 Eye Shadow
Metallic en gemarmerd. Makkelijk te blenden en combineren.

Alledrie de oogschaduws zagen er prachtig uit, blijft mooi dat gemarmerde poeder. Ik nam de kleur Metallicious mee naar huis; een mengsel van goud en zilver.
Een mooie, strakke maar simpele verpakking. In vergelijking met de lippenstiften vind ik dat ze de verpakkingen wel wat beter bij elkaar hadden kunnen laten passen.


Veel goud! En hij lijkt zo goed gepigmenteerd hier.

De pigmentatie viel hier wat tegen, er zit flink wat oogschaduw op mijn arm. Het nadeel van een slechte pigmentatie vind ik dat je zo veel moet gebruiken, hierdoor word de oogschaduw op je oog korrelig en niet mooi. Bij Catrice raad ik aan om absoluut een oogschaduwbasis te gebruiken, het blijft zeker langer en mooier zitten.

Een mooie combi van goud en zilver maar niet iets wat ik bij mij vind passen. Ik vind een donkere oogschaduw toch echt mooier staan. Ik was wel verrast door het effect!
Waarom mijn wimpers op spinnenpootjes lijken lees je hier onder;)


Mascara Topper & Liner
Creëer prachtige highlights rondom je ogen. Langhoudend en te gebruiken als eyeliner en mascaratopper.
Dit soort "extraatjes" vind ik altijd leuk in een LE collectie, even iets anders dan lippenstiften, oogschaduw en nagellak.

Een simpele plastic verpakking. Gelukkig komen hier de strepen en metallic kleuren wel terug.

Het kwastje met het ronde gedeelte voor mascara en het puntje voor eyeliner.

Heel donker zwart met een lichtje shimmer. Het kwastje werkt fijn maar er komt wel erg veel product mee. Toen ik deze swatch wilde verwijderen met waterproof oogmake-up remover moest ik echt een aantal keer wrijven, blijft goed zitten dus.

Na een klein laagje van de mascaratopper zagen mijn wimpers er al zo uit. Amper glitter en ze begonnen enorm aan elkaar te kleven. Bij een poging wat meer glitter aan te brengen was het resultaat echt spinnenpootjes. Niet mooi!
Onder de topper van Catrice draag ik Masterpiece mascara van Max Factor.

De lippenstift is uiteindelijk het enige wat ik echt ga gebruiken, jammer want ik zag echt iets in deze collectie! Er zijn natuurlijk nog een aantal producten die ik niet getest heb, mocht je daar iets van getest hebben laat gerust een link achter:)

Hebben jullie nog iets gekocht uit deze collectie?

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat de mascaratopper zo tegenvalt. De lipstick en de oogschaduw zijn daarentegen wel erg mooie producten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleuren van lipsticks verschillen inderdaad echt super erg! Ik vind de oogschaduw echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De oogschaduw ziet er mooi uit inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!